Sunday, January 24, 2010

一起用餐

今天和老公一起吃午飯的時候,我們聊起了以後的吃飯時間和時刻,該怎麼處理。

我告訴老公說,現在的我們,要好好珍惜兩個人一起用餐的時刻。老公即刻了解我的意思。然後說,以後我們旁邊就多一個小瓜在旁一起用餐了。然後,一口一口得餵。我可沒這麼樂觀。因為,我們身邊旁人的例子,根本就不能老公老婆一起用餐。不是老公先吃,老婆抱著小瓜;否則就是老婆先吃,老公抱著小瓜。兩個人一起用餐的時刻根本就是不可能的事情。

後來,老公說,如果你抱著小瓜,我可以一邊吃,一邊餵你吃。而你又可以餵寶寶。這樣,我們三個就不會餓肚子了啦!我眼前一亮,哇,好主意!那我就不用餓肚子了,哈哈!那麼,我們三個就可以一起用餐了咯?!哈哈哈!這真的是太好的主意了!雖然,我也不知道到時候行不行得通。但是,這主意實在是讓我太感動了,呵呵!

今天的我,很開心!=)

5 comments:

Ash said...

Eunice, You guys shouldn't be worries about it at all. We have always been manage to eat as a family. The trick is, gotta start letting baby sit in the high chair in his/her first ever meal and stick with it. on top of that, try to encourage him/her to feed himself once he/she is ready for finger food, it's gonna be messy, but it will be all worth it when you can sit down to eat together as a family. =) I never feed Euan except when he was first started on baby food, other then that he is pretty much on his own and I think he really enjoy feeding himself too. =)

Anonymous said...

學姐,
我真是後知後覺~
原來妳要當媽媽啦!!
woohoo!!
恭喜恭喜!!
^3^

Eunice said...

Hey, Ash! Thanks for the tips! I've a lot more to learn from you in the future, hehe! More tips to come, pls! Hahahaha....

Eunice said...

Kodomo, 謝謝你!!! =) 以後若有機會,你可要幫我寶寶拍美美的照片哦!呵呵!

kelly said...

为了让你老公以后会很熟练的喂你吃饭,也许你可以叫他现在就开始学习喂你吃饭了。。。哇。。。好幸福哟!!