Tuesday, January 19, 2010

Baby IQ

一天,我在一本 magazine 和 Internet 讀到說,如果孕婦吐得越多,根據統計,寶寶會越聰明,能夠有好成績。

我把這消息告訴老公說,嘿,我沒有吐哩,我生不到一個聰明的寶寶給你了,呵呵!老公“啊”了一聲。我又說,你真的相信嗎,你真的介意嗎?老公告訴我說,最重要的是寶寶健康和快樂啦!我們很開心的笑啦!

我不會生一個科學家寶寶,也不會生一個讀書得第一名的寶寶,更不會生一個當總統的寶寶。哈哈哈!我們對自己的智商程度都知曉啦。寶寶健康和開心最重要。而孩子以後的學習環境和 EQ 磨練更是重要過科學家的智商。處世待人更是重要過成績表。

很多人都會認為,生出健康的寶寶都是理所當然的事情。但是,我們確是要求寶寶要健康的長大。沒有了健康,其他的都是虛假的。

人生里有太多東西是要讓我們去發掘的。而懷孕的過程當中,我們也學習到了如何面對人生。呵呵!=)

2 comments:

Ash said...

Oh no! I didn't have morning sickness at all when I was pregnant with Euan. He must be a darftie (idiot in Scotish)! =(
I dont think it's related anyway... how could that be?

Eunice said...

Haha, Ash, nothing to worry about! I've seen some smart kids (I mean, really really smart and well-behaved) surrounding me but the mothers had not much morning sickness during their pregnancy. Euan is a smartie ass. I can tell from the first glance when we were at your house last year! =)